Geçen, ABD online nefret haritasıyla ilgili bir araştırma paylaşmıştım. Çuvaldızı da kendimize batıralım ki arkamızdan küfretmesinler. Misal Twitter hesabından “ateistlerin yok edilmesini” salık veren AKP Ankara Il Yönetimi’nden Mahmut Macit güncel ve iyi bir örnek. Image Mahmut Macit iyi bir örnek, çünkü iktidarı ve çoğunluğu temsil ediyor. Eğer ki Mahmut Macit bu tweet’lerinden ve buna bağlı olarak basında yer alan yazılardan sonra AKP tarafından görevden alınsa ya da bıyık kesme cezasına çarptırılsa yahut Melih Gökçek’in kankası olma cezası verilse bu yazıya konu olmayacaktı. Zira o zaman “he ya münferitmiş” diyebilirdik belki. Lakin öyle olmadı. Olmayacak da. Çünkü Tezer Özlü’nün dediği gibi “Burası bizim değil, bizi öldürmek isteyenlerin ülkesi”, pek çokları için. Türkiye öyle farklı bir ülke ki, -yine Mahmut Macit abimin üzerinden ilerlersek-, ırkçılık-faşizm-ateizm üçlemesinin nasıl bir kategorik bağa sahip olduğunu, ateistleri Kızılay’ın ortasında sallandırmak için savcıların hangi kanun, nizam, intizam kurallarına binaen göreve davet edilebileceğini yahut ateistleri tecavüze uğramış tipler olarak tanımlayan/”cezalandıran” birinin psikolojik durumu hakkında konuşamazsınız. Söyleyebildiğiniz şey  “öyle de konuşamasın lan, el insaf” oluyor genellikle. Liseli kavgasında “anama küfretme lan” eşiği vardır ya, onun gibi. Önce bir mantıklı zemine inelim amk, sonra kalanını konuşuruz. Geçenlerde bir arkadaşım anlattı, Kongo iç savaşı sırasında savaşçılar, cesaretleri ve güçlerini artıracağına inandıkları için pigmeleri avlayıp yiyorlarmış. En sonunda kabilesini temsilen bir pigme, Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’ne başvurup  “Abi bi konuşun, bizi yemesinler amk” demiş. Çizgiyi buradan çekmek lazım, tartışmaya mahal vermeyecek şekilde. Önce bizi yeme, Kızılay’da sallandırma, sonrasını konuşuruz. Türkiye’de siyaset “hayatta kalma” savaşıdır. Kürtler, Ermeniler, Aleviler, Gayrımüslimler… Bilirler ki eğer net çizgiler çekerek kendilerini savunmazlarsa hayatta kalamazlar. Bir başkası için felsefik, siyasi ya da sosyolojik birer tespit olan şey, azınlıklar/ezilenler için hayatta kalabilme koşuludur. Misal, yeterince yavşaksanız Alevilerin kapılarının tebeşirle işaretlenmesini, AKP ile birlikte daha da egemen hale gelen Sünniliğin güncel izdüşümü olarak yorumlayabilir, “abi benim de içkime karışıyor bunlar” sığlığıyla AKP’ye laf çakmak için kullanabilirsiniz. Fakat Alevi böyle yapmaz. Gider bir silah alır. Mümkünse büyük bir silah. Image Madem memleketin online denyoluk konusundaki güncel örneklerine bakıyoruz, 3 gün evvel Furkan Coşkuner adlı aslan parçasının Sevan Nişanyan’a, sonunun Hrant Dink gibi Agos Gazetesi önünde alnında bir kurşunla biteceğine dair yazdığı enfes tweet’le devam edelim. Furkan kardeşimize bir şey olacak mı bu tweet’i yazdığından dolayı? Elbette ki olmayacak. Tweet yazdığı için ancak Fazıl Say, Sevan Nişanyan gibi Allahsızlar ceza alır bu ülkede. En güzel tepki de “kutsalıma hakaret etme”dir. Alevilerin evleri işaretlenir, parasız eğitim isteyen çocuklar bilmem kaç yıl hapis cezası alır, Başbakan “afedersiniz Rum” der, askeriyede arkasında Türk bayrağıyla poz veren çocuk 2 gün sonra  bir gazeteciyi sırf Ermeni olduğu için öldürür, 90 yaşındaki kadına Kürtçe ağıt yaktığı için dava açılır… Ötekiysen başına her şey gelebilir, makbul olan budur. Ama Müslümanlıkta sıkıntı var dersen “gerçek halk”ın kutsalına hakaret etmiş olursun. Yine denk geldiğim güncel örneklerden biri Metin Lokumcu’nun ailesinin açtığı tazminat davası. Zamanında sosyal medyada çokça yer bulmuştu, o nedenle “online denyoluk”la bağlantılı kabul edilebilir. Malum, emekli öğretmen Metin Lokumcu Hopa’daki gösteri sırasında polis şiddetine uğrayarak öldürüldü.  Ailesi tazminat davası açtı. 22 Mayıs’ta, yani 5 gün önce Içişleri Bakanlığı savunmasını verdi. Savunmada şahane cümleler var, misal; “Hem devletin kamu düzenini bozmak için eylemde bulunup hem de yaralanınca ya da vefat edince devletten tazminat talebinde bulunulması hukuk sisteminin koruduğu bir hak olmamalıdır”. Olur da bir gösteriye katılırsanız ve polisler sizi öldürürse, siz suçlusunuz. Konuyla ilgili Sendika.org’de yayınlanan yazı şurada. Image Sonuç: Baş aşağı  şekilde Türk bayrağı tutan arkadaş çok farklı. Bence bu memleketi o kurtaracak.

Reklamlar

Laf konuş

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s