Şahsen korku filmi izlemem, izleyenleri de anlamam. İnsanın bilinçli bir şekilde kendini korkutması garip geliyor bana. Hele hele insan Türkiye’de yaşıyorsa, korkuya nasıl ihtiyaç duyar aklım almıyor.

Geçenlerde sinemaya gittiğimde Alper Mestçi’nin son filmi Siccin’in afişini gördüm. Dabbe, Musallat, Semum vs tutmuş olacak ki bu cinli, büyülü filmler furyası devam ediyor. Etsin zaten, sıkıntımız yok Allaha şükür. Fakat afişin üzerinde yazan “2009 yılında Üsküdar’da yaşanmış gerçek bir olay” cümlesi beni rahatsız etti.

siccin-korku-filmi

Genel itibariyle “gerçek bir olaydan alınmıştır” kafasını sevmiyorum. Filmin iyiliği ya da kötülüğünü belirleyen kriterlerden biri çıkış noktası olmamalı sanki. Yanılmıyorsam Derviş Zaim’in bir filminin sonunda şöyle bir cümle vardı; “Bu filmde anlatılan her şey gerçektir. Çünkü hepsini biz düşündük”. Bu “gerçek olaydan alınmıştır” konusunda güzel bir ayardı.

Siccin’e dönecek olursak; filmin afişinde “2009 yılında Üsküdar’da yaşanmış gerçek bir olay” yazmasıyla, Albeni’nin ambalajında “Bu çikilop pakedinin içinde 15 adet cumhuriyet altını vardır” yazması arasında çok bir fark görmüyorum. İnsanlara yalan söyleyen, kandıran, korkularını sömüren bir pazarlama stratejisi kullanılıyor.

Dinin toplumsal hayat içerisinde bu kadar fazla yer aldığı, kamusal alanın neredeyse tamamen dini kurallara göre dizayn edilmeye çalışıldığı bir zamanda bir yönetmenin filmi gişede daha fazla iş yapsın diye böyle bir pazarlama stratejisine onay vermesini açıkçası benim aklım almıyor.

Tanımıyorum ama muhtemelen Alper Mestçi gayet düzgün, efendi bir insandır. Zira efsane TV programı ŞOK’un yaratıcısının bir denyo olmasını beklemiyorum. Fakat konu iş/para kazanmak olunca “futbolcusundan malzemecisine” herkesin yapılacak götlüğü bir “pazarlama” aktivitesi olarak kabul etmesi, bu işin doğasının böyle olduğuna inanması ve kendini bu götlüğün sorumlularından biri olarak görmemesi falan epey değişik bir yavşaklık olsa gerek.

Laf konuş

