Fail videolarının bile milyonlarca kez izlendiği #IceBucketChallenge furyasının ardından son zamanların “trendy” sosyal sorumluluk kampanyası UNİCEF’İn başlattığı #WakeUpCall oldu. Buna göre insanlar yataktan kalkar kalkmaz bir fotoğrafını çekip  #WakeUpCall hashtag’iyle Twitter’da paylaşıyor. Amaç da Suriyeli çocukların acil ihtiyaçlarını hatırlatmak, duyurmak, farkındalık yaratmak. Bir miktar ayrıntı ve görsel var şurada.

wakeupcall

Uzun uzadıya yazacak bir şey yok. Değinmek istediğim üç konu var. İlki bu gibi yardım kampanyalarının aslında sorunu “kendi kendine” var olmuş gibi göstermeye hizmet etmesi. Sosyal medya bu anlamda büyük bir atalet yaratıyor. Elbette ki yardım kampanyası tek bir çocuğa bile fayda sağlıyorsa yapılmalı, desteklenmeli. Ancak temel sorunları gölgelememeli bu kampanyalar. Suriye’deki çocuklara yardım edilsin elbet ama Suriye’de o çocukların neden yardıma muhtaç kaldığı konusunda insanları bilgilendirmek de kampanyanın bir parçası olsun.

İkinci konu, bu gibi kampanyaların ünlülerin pr çalışmasına dönüşmesi. “Abi katılalım iyi görünürüz” kafası bu gibi yardım kampanyalarını yaygınlaştırsa da efektif bir fayda sağlamıyor. Misal, 2005’te yapılan ve 8 farklı şehirde eşzamanlı gerçekleşen Live 8 konserlerine katılan Mariah Carey’e konserden sonra “ne düşünüyorsunuz Live 8 organizasyonu hakkında?” diye sormuşlardı. “Valla bilmiyorum açıkçası, menejerim katılalım iyi görünürüz dedi katıldık” diye cevap verdiydi. Live 8 aslında Afrika’da her gün açlıktan ölen 30 bin kişiye dikkat çekmek için gerçekleştirilmiş, Afrika’ya kalıcı çözüm isteyen insanlar tarafından organize edilmiş, ismini de yine aynı dönemde gerçekleştirilecek G8 Zirvesi’den alan bir etkinlikti. Dolayısıyla Mariah Carey ve Live 8 arasındaki ilişki sosyal sorumluluk-ünlü bağlantısının hemen hemen özeti sayılabilir.

Üçüncü konu ise markaların “real time marketing” diye bi denyoluğa kaptırıp bu tarz kampanyalarda saçma sapan içerikler paylaşmaları. Yapmayın arkadaşım. Senin olası tek derdin Q3’te karlılığını artırmak, senin neyine amk. Çalışanını sikmek için atmadığın takla kalmıyor, kalkıp sosyal sorumluluk diyorsun. O kadar düşünceliysen çalışanlarını saçma sapan davul etkinliklerine zorla götürmek yerine sosyal haklarını artır, özel sigorta yap, prim ver.

Reklamlar

Laf konuş

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s