Sosyal medyada marka değerini korumak: National Geographic Türkiye örneği

Marka değeri malumunuz, bir malı diğer maldan daha fazla paraya satabilmeyi sağlayan bir mefhum. Lakin o marka değerini korumak da öyle kolay olmuyor. Ürün ya da hizmetin kalitesini göz ardı ederek, sosyal medya üzerinden bir değerlendirme yaparsak, yapılması gerekenler üç aşağı beş yukarı şunlar; Biri sosyal medya hesaplarına marka/ürün/hizmetle ilgili soru sorduğunda “guideline”a uygun olarak cevap ver, insanları rahatsız etmeyecek periyotlarda kaliteli içerik paylaş, mecralara uygun hareket et, markanla ilgili konuşulan şeyleri analiz et, analiz sonucunu göz önünde bulundurarak proje geliştir, kriz oluşturacak hareketlerden kaçın, bütçe dahilinde reklam çık. Aslında sosyal medyada tüm yapılması gerekenler kabaca bu.

Fakat önemli bir şey daha var; fake hesaplar. Markanın online itibarını yerle yeksan edebilecek, krizlerden kriz beğendirebilecek bir şey fake hesap. Misal bugün de enfes bir örneği vardı. Denyonun biri @Natgeowildpics adında bir hesap açmış. İnfoya da “parodi hesap” yazmış. Nispeten eğlenceli bir içerik konumlandırması var. TR’de çekilmiş fotoğrafları National Geographic belgeselciliği stayla paylaşıyor. Ancak bugün paylaştığı içerik şu aşağıdaki.

CHAoFOUXIAE7PLy

6 milyon oy alarak meclise giren HDP’li vekillere maymun diyen bu ırkçı kardeşimiz, kendince “realtime marketing” yaparak popülerleşme peşinde. Bakalım  resmi hesabı, logosunu ve adını kullanan bu densizle ilgili hesap kapatma işlemlerine ne zaman başlayacak? Zira sosyal medyada marka değerini belirleyen muhtemelen en önemli şey, markanızın adını ve logosunu kullanarak ırkçılık yapan “parodi” bir denyonun varlığından fazlasıyla geç haberdar olmak.

Reklamlar

Laf konuş

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s