Roland Emmerich buyuruyor ki…

“İnsanlar beni anlamaya hiç çalışmıyorlar ve ben artık bu durumdan sıkılmaya başladım. Filmlerimin neredeyse tamamında dev okyanus dalgaları, istilacı uzaylılar, meteorlar, küresel ısınma gibi medeniyetimizi yok etmeye yetecek güçte büyük bir tehlike vardır. Fakat anlaşılmayan bir şey var; filmlerimdeki tüm bu korku unsurları, aslında modern dünya düzenindeki otoriter sistemi simgeliyor. Independence Day’i hatırlayın; Will Smith, uzaylı istilacının yani “otorite”nin ağzına yumruğu nasıl da vuruyor. Bu bir simgeydi ama kimse anlamadı. Peki neden filmin başrolünde Will’i, yani bir zenciyi kullandım? Çünkü başroldeki oyuncunun, otorite ve faşizmin en sert hissedildiği yer olan Amerika’da ezilen, dışlanmış ve asimile edilmiş Afro-Amerikalı’ları temsil etmesini istedim. 2012’de her yer yok olurken Müslümanların simgelerine hiç dokunmadım. Ne bir cami ne de Kabe dev dalgaların altında kaldı. Çünkü 11 Eylül olaylarından beri körüklenen bir İslam düşmanlığı olduğunu düşünüyorum. Bunun parçası olmak istemedim. Yani görüldüğü üzere benim filmlerim sosyalist okumalara çok açık. Hatta tüm filmlerimi de bu entelektüel beklenti içerisinde çekiyorum. Ama işte bir kere fişlemişler beni kıyamet filmleri yönetmeni diye. Yazık, ne diyeyim. Alman olmasam protesto için komedi filmleri çekmeye başlayacağım ama işte bizde de espri anlayışı hiç yok.”

— Roland Emmerich

Laf konuş

